Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Zmiana biegów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna » Technika jazdy Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Zmiana biegów
Autor Wiadomość
artur
Gość






Post
ZygZak napisał:
No właśnie wałki i koła mają czas na wyhamowanie. Zazębiasz wtedy koła, które się nie obracają lub obracają się wolniej.

Problem szarpnięcia bierze się z czego innego - mokre sprzęgło. Mokre sprzęgło charakteryzuje się tym, że wcisnięcie klamki nie powoduje faktycznego rozłączenia sprzęgła, sprzęgła mokre mają to do siebie, że zawsze przekazują minimalny moment.

No i jest tak:
1. Wciskamy sprzegło (tarcze się nie odklejają od przekładek więc nadal wałek skrzyni się kręci).
2. Wrzucam 1, kły w skrzyni zazębiają się ale motocykl stoi więc tarcze zostają rozłączone od przekładek i obracają się miedzy sobą.

Zadanie domowe: jedziesz redukując biegi, na końcu wrzucasz 1 ale nie puszczasz klamki sprzęgła, wrzucasz luz a następnie wrzucasz bieg bez najmniejszego szarpnięcia i stuknięcia ponieważ sprzęgło pozostało cały czas faktycznie rozłączone.
Pon 13:20, 25 Paź 2010
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
To chciałem powiedzieć.
Sprzęgło przekazuje minimalny moment na wałek bo olej skleja płytki. Ale wałki też mają opory i sprzęgło się wtedy ślizga. Przez to wałek może obracać się dużo wolniej. Jeżeli opory na wałkach są większe niż moment przenoszony przez rozłączone sprzegło to wałki się zatrzymają a sprzęgło będzie się ślizgać. To teoria.
Jeżeli po dłuższej chwili nie ma szarpnięcia, to dla mnie ewidentnie, sprzęgło rozłączyło i wałki nie kręcą się.

Co do zadania domowego: potwierdza moją teorię. Do tego trudniej wyczuć szarpnięcia w czasie jazdy. I skrzynia łatwiej zazębia gdy wałki się obracają.
Wg mnie to sporo czynników ma wpływ na szarpnięcia i stuki przy zmianie biegów. Począwszy od niechlujnej zmiany.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:40, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
artur
Gość






Post
ZygZak napisał:

Jeżeli po dłuższej chwili nie ma szarpnięcia, to dla mnie ewidentnie, sprzęgło rozłączyło i wałki nie kręcą się.

Dokładnie, często też pomaga przegazówka przy wciskaniu sprzęgła - nagły przyrost momentu rozkleja wtedy sprzęgło.
ZygZak napisał:

Począwszy od niechlujnej zmiany.

Dwie proste sprawy i zmiany biegów to poezja: redukcje z przegazówkami a w górę bez sprzęgła i problem z głowy
Pon 13:57, 25 Paź 2010
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
Co prawda ja redukuję z przegazówkami, ale ostatnio gdzieś czytałem (chyba w ŚM), że to mit. Że nie trzeba robić międzygazu.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:01, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
artur
Gość






Post
ZygZak napisał:
Co prawda ja redukuję z przegazówkami, ale ostatnio gdzieś czytałem (chyba w ŚM), że to mit. Że nie trzeba robić międzygazu.

No pewnie jak mamy sprzęgło antyhoppingowe czy jakieś 500-600ccm to tak. W V-kach czy litrach i wyżej taka redukcja (bez międzygazu) może się skończyć efektowną wyjebką
Pon 14:07, 25 Paź 2010
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
artur napisał:
No pewnie jak mamy.. ..jakieś 500-600ccm to tak.

Aż się dziwnie poczułem:) Jakiś taki mały, hehe Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:13, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
artur
Gość






Post
ZygZak napisał:
artur napisał:
No pewnie jak mamy.. ..jakieś 500-600ccm to tak.

Aż się dziwnie poczułem:) Jakiś taki mały, hehe Mruga

Hehe nie miałem takiego zamiaru Po prostu przy większych pojemnościach zaczynają pojawiać się rzeczy których przy mniejszych w ogóle nie było
Pon 14:21, 25 Paź 2010
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
Artur,luzik, Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:31, 25 Paź 2010 Zobacz profil autora
archy007
Pytacz



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

Płeć: Mężczyzna

Post
wiecie co,nie mam takiego daru 'tlumaczenia'...ja Wy wszyscy...
tu znalazlem calkiem ciekawy artykul(chyba nic dodac nic ujac??)
[link widoczny dla zalogowanych]

sorry za 'odgrzewane kotlety'-to z nudow!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:48, 04 Mar 2011 Zobacz profil autora
d_alex
król szos



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 564
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

Post
artykuł fajny i przydatny:)

"Teraz o skuteczności hamowania silnikiem. Otóż moment hamujący silnika jest tym bardziej odczuwalny, im niższy bieg mamy w danej chwili zapięty. W skrajnych przypadkach może dochodzić do utraty przyczepności tylnego koła, czemu ma zapobiegać montowane od niedawna w niektórych maszynach sprzęgło antyhoppingowe (chyba dobrze napisałem)."

ale nie kumam, teraz się trochę przestraszyłam. Jadę sobie, jadę i ściągam rękę z gazu, automatycznie wytracam prędkość (hamuję silnikiem). I mogę utracić przyczepność tylnego koło??? w sensie, że mogę się wywalić na moto????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez d_alex dnia Sob 8:49, 05 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Sob 8:49, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
Daria, nie.
Przy normalnym odjęciu gazu nic takiego się nie stanie.
Ale jeżeli zapylasz sobie zdrowo i.. . Redukujesz o dwa albo trzy w dół. Puszczasz sprzęgło i wtedy może dojść do zablokowania koła. Ale musi być spełnionych parę warunków.
Prędkość moto musi być na tyle duża, że redukcja tak zwiększy obroty silnika, że ten nie da rady się tak szybko kręcić.
Po drugie, może się to zdarzyć gdy puszczasz sprzęgło szybko. Wystarczy lekko spowolnić załączanie sprzęgła (tak aby się ślizgało) i wtedy moto wyhamuje bez zablokowania koła.
Po trzecie w normalnym ruchu raczej nic takiego się nie dzieje. Chociaż mi się zdarzało.
Nie wiem czy coś tego zrozumiesz, bo ja nie Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:07, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
d_alex
król szos



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 564
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

Post
ok;] bo trochę to dla mnie było nie halo;]
nie jestem na takim "zaawansowanym" poziomie jazdy, żeby zdrowo zapier... i redukować biegi o dwa Jezyk Jezyk Jezyk Jezyk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez d_alex dnia Sob 10:17, 05 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Sob 10:16, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
stanio
król autostrad



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Niewiadów/Tomaszów Maz./Łódź
Płeć: Mężczyzna

Post
ja czasami jak jezdzilem i mialem wrazenie ze jade na 3 biegu (a jechalem na 2) i chcialem zredukowac i szybciej odjechac to przy jredukcji biegu z 2 na 1 przy predkosci ok.90km/h poczulem lekki uslizg kola tylniego a przednie kolo nawet nie drgnelo do gory Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:23, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
no w ten sposób to chyba nie poderwiesz przedniego koła.
Może prędzej panienkę na poboczu, hehe


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:36, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
d_alex
król szos



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 564
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

Post
na pewno stanio by chciał Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:44, 05 Mar 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna » Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin