Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
wasze auta i jakie macie o nich opinie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna » 4oo Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
wasze auta i jakie macie o nich opinie
Autor Wiadomość
Vido
Pytacz



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja swojego własnego samochodu dotąd nie miałem (jeździłem ojca jak było trzeba), ale właśnie zamierzam kupić i mój wybór padł na Peugeota 407 2.0 HDI.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:34, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
HDI to podobno fatalne silniki, awaryjne


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:44, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Vido
Pytacz



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Słyszałem coś zupełnie innego Wesoly Z resztą kolega jeździ od 5 lat tym modelem z silnikiem 1.6 HDI i jedyne co do tej pory serwisował w tym aucie, to zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:39, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
czarny
Natręt gaduła



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Nowa Sól/Legnica
Płeć: Mężczyzna

Post
Vido napisał:
... mój wybór padł na Peugeota 407 2.0 HDI.



Bardzo fajne autko, peugeoty mają najładniejsze wnętrza. Ja jeżdze Peugeot 206 Roland Garros 1.6 i 306 1.4.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:47, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
W starej firmie mieliśmy HDI 2.0. O ile samo auto fajne o tyle silnik sypał się często. Najczęściej wtryskiwacze czy pompowtryskiwacze, nie jestem pewny.
Sam myślałem kiedyś o tym silniku i kilku znajomych mechaników odradzało mi. I wziąłem benzynę.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:45, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Vido
Pytacz



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja nigdy nie zdecyduję się na benzynę Wesoly gdyby motocykle seryjnie produkowali na ON, to też bym takiego wolał Wesoly silniki są co prawda czasami kosztowne w utrzymaniu, ale za to dużo trwalsze i bardziej ekonomiczne Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:16, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
Hehehe, o ekonomi przekonasz się za niedługi czas. Już masz zalążki tego, ON kosztuje już tylko grosze mniej. A jak rynek będą dalej tak zalewały auta na ON to olej będzie droższy. A silniki benzynowe są coraz bardziej ekonomiczne i wciąż mocniejsze.
Widziałem nowego Sirocco(czy jak mu tam). 1,4 benzyna 160KM silnik TSI czy FSI.
Druga sprawa trwałość diesla. Trwałe to one były 10 lat temu jak ostanie TDI wypuścili. Te w starej wersji. Teraz nawet to zepsuli.
Nie wyobrażam sobie motocykla sportowego z dieslem. Te silniki są większe, cięższe i parametry są wciąż gorsze.
Kiedyś też chciałem tylko diesla i żałowałem, że kupiłem benzynę. Ale teraz widzę, że benzyna ma coraz więcej zalet w stosunku do diesla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZygZak dnia Pią 11:29, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Pią 11:28, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wilk18
Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Chełm woj Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Hm... Diesel bardziej ekonomiczny od benzyny? A instalacja gazowa? Miałem audi w silniku 2.6 V6 z instalacja gazowa warta 3.500tys jazda tym samochodem wynosiła mnie tyle samo co mojego wujka ktory ma passata 1.9TDI 110 km... W tym monencie jazda 2.5 litrowym silnikiem z dobrym gazem powtarzam z dobrym wynosi niewiele wiecej co 1.9 diesel. przykład Volvo S80 2.9Biturbo 287Km spalanie około 15L czyli 100km wynosi jakies 40zł a 1.9 tdi spalanie około 7l czyli 100km wynosi jakies 36zł. Czyli wole volvo...A 2litrowy silnik 140KM spali ci w mieście około 10litrów gazu...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:48, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Vido
Pytacz



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Parametry diesla są gorsze? Oj to już dawno i nie prawda Wesoly nie wszystkie w tych samych pojemnościach już ustępują benzynowym. To wszystko zależy od ceny silnika. Gdyby był popyt na drogie, wykonane z dużo lepszych i trwalszych materiałów, to mogłyby mieć kosmiczne moce, dlatego Sirocco (i inne sportowy, wyżylone auta) jest takie drogie właśnie. Z niemal każdego innego 1,4 można by zrobić 160 KM, ale po co, kiedy taki silnik wytrzyma tylko 50-100tys km bo materiały zastosowane do jego budowy po prostu szybko się zużyją? Kto go kupi? Mruga Dlatego buduje się słabsze, trwalsze i przede wszystkim tańsze jednostki.
Tak samo z tymi dislami- kiedyś passat 1.9 wychodził z mocą 90km, robi 1mil km, licznik się przekręcał, a on jeździ dalej. Teraz kosztem mocy, mamy niestety gorszą trwałość, a robi się to celowo. Samochód nowy, po 1-2 latach u nas po prostu musi się psuć, bo gdyby się nie psuł, to kto kupowałby kolejne nowe? albo kto kupowałby części? To wszystko tzw. maszyna marketingowa, którą sami napędzamy, więc najlepszym rozwiązaniem, byłoby w ogóle nie kupować Wesoly

Wracając do tego HDI, czytałem kilka forów posiadaczy tych silników i nie spotkałem się z tym, aby ktoś szczególnie narzekał. Chociaż mój kolega mechanik też mi odradza, ale gdybym się zrażał każdą uwagą, to właśnie pewnie nic bym nie kupił. Jeden lubi fiołki inny róże, a zwykle najbardziej się zna ten, który żadnych z nich nie wąchał Wesoly Dlatego jestem typem, który na "nie dotykaj, bo gorące!", dotknie choćby nie wiem co, bo musi sam ocenić Wesoly
kupię, pojeżdżę i jak w tym roku będę chciał jeszcze go sprzedać, to będzie znaczyło, że coś rzeczywiście jest nie tak
Poza tym ma przepiękną budę, która mnie normalnie zaczarowała Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vido dnia Pią 12:02, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Pią 12:00, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wilk18
Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Chełm woj Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Tu akurat sie zgodze co z tego ze silnik albo silniczek 1.4 bedzie miał 160km jak po 100tys do remontu. A jezeli chodzi o ekonomicznosc to tez nie prawda chca zrobic z ludzi idiotów ta moc skas musi sie wziasc a spalanie na poziomie 6L to bujda w trasie moze itak ale w miescie wychodzi około 10L


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:09, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
ZygZak
VIP



Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Działdowo
Płeć: Mężczyzna

Post
Ja też nie należę do ludzi, którzy zawsze słuchają dobrych rad i tez często sam muszę sprawdzić. HDI akurat miałem dwa lata w firmie i często się psuł. Więc, nie jest to oparte tylko na opowiadaniach.
Druga sprawa, silniki TSI i FSI mają bezpośredni wtrysk i akurat moc, którą mają pochodzi głównie z tej technologii. Gdyby do motocykla wsadzić wtrysk bezpośredni, to pewnie mielibyśmy bolidy po 300KM. Bimota robiła eksperyment i do dwusuwowej 500-tki dała bezpośredni wtrysk. Ale coś im nie wyszło. VW się udało i to robią.
Zresztą technika idzie do przodu i trwałość silników teoretycznie rośnie. Np. gładzie ceramiczne, precyzyjniej wykonane elementy, lepsze materiały. Aby podnieść trwałość. A że warunki pracy takiego silnika są coraz gorsze to nie widać tej trwałości ale za to widać moc. 20 lat temu żaden silnik nie wytrzymał by sprężania i obrotów dzisiejszych jednostek. A współczesne też średnio to znoszą.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:01, 04 Lut 2011 Zobacz profil autora
grzela
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 3241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

Post
silniki dizlowskie juz traca sens ceny on sa prawie takie same jak bezyny serwis takiej pompy wysoko cisnieniowej typu HDI jest chorendalnie wysoki nic niemozna zrobic bez komputra D maja w teori mniejsze zapotrzebowanie na paliwo ale jak wziasc pod uwage cene zakupu D predzej sprzedamy pojazd niz odzyskamy te pieniadze gdybysmy kupili bezyne o podobnej mocy zakup poj..z instalacja gazowa
jest duzo lepszy niz byle jakiego dizla a wogule super jesli jest to inst.. cng mam zanajomego co zasuwa volvo z fabryczna instalacja jak tankuje fakture gazownia przysyła do domu za niecale 50zl robi 300km mozna tez zainstalowac pompe dystrybutor w domu to wogule bajera


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:07, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wilk18
Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Chełm woj Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Post
No tak tylko niestety dystrybutorów z CNG jest jeszcze bardzo mało... Powiem tak zawsze beda zwolennicy Diesla I benzyny dlatego nasz swiat nie jest nudny...Ale diesle sa pod 1 wzgledem dobre gdy widzisz ze cie goscio wyprzedza wystarczy zredukowac bieg gaz do oporu i zasłaniasz go chmura dymu Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wilk18 dnia Sob 6:25, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Sob 6:24, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Vido
Pytacz



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

Post
Za zakupem diesla, przemawia też np fakt, że benzyniaki są o wiele mniej elastyczne niż diesle przy porównalnej mocy. Diesel ma większy moment obrotowy niż benzyniak co się odwdzięcza przy wyprzedzaniu.

Dla porównania dane dwóch aut - jeden z silnikiem diesla a drugi benzyna. Citroen Xantia z silniiem V6 3.0 o mocy 190 koników i momencie obrotowym 267 NM od 60-100 km/h osiąga w 8,4 sekundy na 4 biegu, a 80-120 km/h w 11,5 s na 5 biegu, a Fiat Marea z silnikiem 130 konnym JTD o pojemności 2,4 i momencie obrotowym 304 NM rozpędza się od 60 do 100 km/h na 4 biegu w 6,9 sekundy a od 80 do 120 km/h w 10,8 sekundy.

Jest różnica, co? Już nie wspominając o spalaniu Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:40, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wilk18
Bywalec



Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Chełm woj Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Post
Powiem tak kto co lubi... Fakt diesel bedzie bardziej elastyczny ale ja sie lubie bawic obrotami. A spalanie juz pisałem o tym nie wiem jak ty liczysz ale cały czasz w zaden sposób diesel mi nie wychodzi na bardziej ekonomiczny...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:09, 05 Lut 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.zzr.fora.pl Strona Główna » 4oo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin